Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer vitae adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget ut, dolor. Aenean massa. Cum sociis pretium qui asem. Nulla consequat massa quis.

Popular Post

Sign up for newsletter
[contact-form-7 404 "Not Found"]
Liity postituslistalle

Blog

Herkulliset Goji Keksit

Rakastamme herkkuja, mutta pyrimme saamaan niistä mahdollisimman terveellisiä, niinkuin näistäkin herkullisista kekseistä. Pähkinät ovat ruuansulatukselle vaikeaa sulatettavaa, joten niitä ei pitäisi syödä rekkakuormallista päivässä, ne olisi hyvä myös liottaa ennen käyttöä. Paleo ruokavalio on hyvä muistutus / ohje ruokavalioon. Miten paljon söisimme mitäkin jos joutuisimme keräämään ne itse?

Goji keksit (5kpl)

150g Cashew pähkinöitä
8 Taatelia
20g Goji marjoja
1ml Suolaa
1rkl Kookosmannaa

Ohjeet:

1. Huuhtele cashewpähkinät huolellisesti ja liota niitä vedessä vähintään kuusi tuntia. Huuhtele vielä lopuksi ja kaada monitoimikoneeseen. Lisää sekaan taatelit saksilla pieniksi pilkkoen, gojimarjat sekä suola ja kookosmanna. Sekoita hetken mutta älä liian kauan. Keksien purutuntuma ja ulkonäkö on mielenkiintoisempi kun massaan jää tekstuuria.

2. Ota kuivurin ritilä esille ja laita sen päälle leivinpaperi, jonka päälle tee käsin tai lusikoita apuna käyttäen pieniä ympyrän mallisia keksejä ja anna kuivua kuivaimessa 42 asteessa 12 tuntia. Voila, keksit ovat valmiita nautittavaksi.

Keksit voi varmasti valmistaa myös uunissa, jolloin lämpötilan ollessa korkeampi on paistoaika huomattavasti lyhyempi. Muista kuitenkin että korkeampi lämpötila tappaa ruuasta sen ravinteita ja entsyymejä.

Cashew

Cashew pähkinät sisältävät runsaasti rasvaa (noin 50 prosenttia) sekä vitamiini E, K ja B6 sekä mineraaleja, kuten kupari, fosfori, sinkki, magnesium, rauta ja seleeni. Niissä on myös runsaasti luonnollista proteiinia 18g/ 100g

Goji

Goji-marjaa pidetään maailman ravinnerikkaimpana marjana ja niitä on käytetty perinteisessä kiinalaisessa lääketieteessä yli 2000 vuotta. Marjat sisältää 21 kivennäis- ja hivenainetta (mm. sinkkiä, kalsiumia, kaliumia, rautaa, magnesiumia, mangaania, kromia, kuparia, seleeniä, natriumia ja fosforia). Vitamiini A, B1, B2, B6, E ja C:tä ja 18 aminohappoa, jotka tekevät gojista erinomaisen proteiinin lähteen (proteiinia 14g/100g) sekä runsaasti Betakaroteenia (Kasvien ja hedelmien pigmentti), joka edistää mm. tervettä ihoa.

toukokuu 26, 2017
Suklaajäätelö
Olemme erittäin iloisia siitä, että kauppoihin on tullut suomalaisia vegaanisia jäätelöitä kuten osa 3...
heinäkuu 12, 2017
Minttu-Suklaa Puffet Jäätelö