Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer vitae adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget ut, dolor. Aenean massa. Cum sociis pretium qui asem. Nulla consequat massa quis.

Popular Post

Sign up for newsletter
[contact-form-7 404 "Not Found"]
Liity postituslistalle

Blog

Päivittäinen Vihersmoothie

Vegaaniuden myötä raakaruoka on myös kiinnostanut kokoajan enemmän. Raakaruoka on ruokaa jota ei kuumennetta ollenkaan tai yli 42 asteen. Näin ravinteet ja entsyymit säilyy ruuassa paremmin ja ruoka on näin ravinnerikkaampaa ja emäksisempää. Kun ruoka on ravinteikkaampaa sitä tarvitsee syödä vähemmän ja mitä vähemmän syömme sitä vähemmän kuluttamme ympäristöä sekä kehoamme ja hidastamme vanhenemista ja vältymme sairauksilta.

Elimistön pH-tasapainoa mitataan pH-asteikolla, joka vaihtelee välillä 1-14. Arvon ollessa alle 7, se tarkoittaa hapanta ja arvon ollessa yli 7, se tarkoittaa emäksistä. Sairauksia syntyy elimistömme happamoitumisen seurauksena. Ihanne on siis lievästi emäksinen tila.

Smoothiet on helpointa raakaruokaa jonka juotuaan tuntee elinvoiman kehossaan. Jos tunnet olosi väsyneeksi ja tunkkaiseksi kaikkien raskaiden ruokien tai vaikka pitkän päivän jälkeen smoothie tuo raikkautta ja keventää oloa.

Hedelmistä saa vihersmoothieihin mukavasti makeutta, mutta juuresten ja vihannesten yhdistäminen hedelmien kanssa häiritsee ruuan imeytymistä ja optimaalista sulamista. Tätä neuvoa noudattaessa jätä reseptistä kiivi ja päärynä pois. Syy tästä aiheutuviin ruuansulatus ongelmiin on se että vatsasi tarvitsee erilaisen ympäristön eri raaka-aineiden sulattamiseen. Vihannekset tarvitsevat happaman ja hedelmät alkailisen ympäristön. Lisäksi käytämme eri entsyymejä hedelmien ja vihannesten sulattamiseen.  Hedelmien ja vihannesten erona on mm. niiden hiilihydraatti ja proteiini sisältö. Sama ruuansulatus ongelma pätee siis oikeastaan kaikessa ruokailussa sillä olemme tottuneet sekoittamaan hiilihydraatteja ja proteiineja yleensä keskenään.

Päivittäinen Vihersmoothie

2 annosta

– 1-2 kpl Lehtikaalin lehteä

– 1 tanko Varsiselleriä

– 3 Pinaattipalaa (pakaste kuutioita)

– 5 Parsakaalipalaa (pakaste paloja)

– 1 rkl Aloevera juomaa

– 1 rkl Omenaviinietikkaa

– 4g Kurkumaa (pieni pala)

– 4g Inkivääriä (pieni pala)

– 2 tl Viherjauhetta (Pukka Clean Greens)

– 4g Sitruunan kuorta ja loraus mehua

– 1 rkl Hamppuöljyä ( öljy helpottaa ruuan sulamista ja sisältää välttämättömiä omega 3-6 ja 9 rasvahappoja)

– 1/2 tlk Kookosvettä (Puhdistamo)

– 1 Vihreä omena

– 1 Päärynä

– 1 Kiivi

Vettä sen mukaan millaisen koostumuksen haluaa.

Ohjeet:

Blendaa kaikki ainekset sekaisin tehokkaassa blenderissä ja voilà, smoothie on valmis tarjoiltavaksi!

huhtikuu 2, 2017
Riisipaperikääryleet
Aikasempi sushin valmistus innosti kokeilemaan enemmänkin Aasialaisia ruokia. Riisipaperirullia ei ole myöskään omassa keittiössä...
toukokuu 3, 2017
Suklaapannukakut
Uuh ihana herkku tyydyttämään makeanhimosi. Ja arvatkaas mitä? Tämä resepti on täysin gluteenitton ja...