Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer vitae adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget ut, dolor. Aenean massa. Cum sociis pretium qui asem. Nulla consequat massa quis.

Popular Post

Sign up for newsletter
[contact-form-7 404 "Not Found"]
Liity postituslistalle

Blog

Puolukka Tuorepuuro

Mistä vegaani saa proteiinia? Paljonko siinä on proteiinia?

Nämä taitaa olla vegaanilta tai ainakin meiltä useiten kysyttyjä kysymyksiä. No proteiiniahan on ihan joka paikassa ja sitä voi myös lisätä ihan joka paikkaan halutessaan, eli ei vegaani ainakaan proteiinin puutteesee kuole! Olemme myös kokoajan enemmän sitä mieltä, ettei monipuolisesti syövän vegaanin tai kenenkään muunkaan tarvitse tankata proteiinia eristettyinä jauheina. Alla kuitenkin lisättyä riisiproteiinijauhoa, jonka pois jättäminen luultavasti vain parantaa reseptin makua.

Puolukka Tuorepuuro

2 annosta

– 1 Banaani

– 1dl Puolukkaa

– 1dl Kauraleseitä (gluteeniton)

– 1dl Riisiproteiinijauhoa

– 5 Taatelia

– 1rkl Kookoshiutaleita

– 2dl Riisikookosmaitoa (Provamel)

– 1dl Vettä

– 1 Pipetillinen ruusujuuri uutetta

– Nokare kookosöljyä

– Ripaus himalajan suolaa

– Loraus vanilja uutetta

Ohjeet:

1. Sekoita kaikki raaka-aineet keskenään tehosekoittimella ja kaada tarjoiluastioihin.

2. Laita jääkaappiin imeytymään muutamaksi tunniksi. Voilà, valmis nautittavaksi!

3. Kuvan annos koristeltu puolukoilla, kookoshiutaleilla ja suklaanibseillä sekä vanilja-uutteella.

Ruusujuuri on Suomen luonnon tunnetuin adaptogeeni.

Adaptogeenit lisäävät kehon kykyä sopeutua sisäiseen ja ulkoiseen stressiin,vahvistamalla immuunijärjestelmän, hermoston ja eri rauhasten toimintaa.

Pohjolan ginseng-lempinimen saanut Ruusujuuri (rhodiola rosea) tukee hermostoa ja kognisiivisia toimintoja ja vaikuttaa suotuisasti mielen hyvinvointiin.

Ruusujuuren vaikutukset tulevat sen sisältämistä kemiallisista yhdisteistä, rosaviineista ja salidrosideista. Nämä vaikuttavat aineet ovat sitä tehokkaammat, mitä pohjoisemmassa kasvi on kasvanut.

Adaptogeenisesti vaikuttava ruusujuuri auttaa kehoa mukautumaan vaihteleviin olosuhteisiin, hillitsee stressiä, tasapainottaa mieltä, edistää suorituskykyä ja tukee fyysistä kuntoa sekä vaikuttaa suotuisasti myös sydämen ja verenkiertoelimistön terveyteen.

www.puhdistamo.fi

maaliskuu 21, 2017
Raaka Kasvispihvit
Vahvasti prosessoidut valmisruuat houkuttelee yhä vähemmän ravinto köyhyydellään, ne kun on monesti pilkottu, muusattu,...
huhtikuu 2, 2017
Riisipaperikääryleet
Aikasempi sushin valmistus innosti kokeilemaan enemmänkin Aasialaisia ruokia. Riisipaperirullia ei ole myöskään omassa keittiössä...